Communicatie is belangrijk. Dat weet iedereen. Toch?

Diep vanbinnen weet iedereen dit wel, maar in real life blijkt het toch wel anders te werken. Voor velen is het vanzelfsprekend maar door communicatie is het mogelijk om met elkaar samen te leven en samen te werken.

Veel frustraties tussen collega’s en tussen bedrijven en klanten zouden kunnen vermeden worden als mensen zorgen voor een duidelijke, tijdige communicatie.

Nochtans heb ik in veel bedrijven nog het ‘kleine-kind-met-vingers-in-de-oren-gevoel’. Ze schreeuwen maar luisteren niet. Het lijkt of ze mij als klant liever negeren, even geen gezeur aan hun hoofd willen. Maar zo werkt het niet.

Ondernemers denken vaak na over hun bedrijf: waar sta ik, waar ga ik naartoe, wat zijn de problemen… maar weinig ondernemers vragen aan hun klanten of samenwerkers waar zij heen willen… waar zij problemen mee hebben. Inderdaad! Als jij weet wat er in de lucht hangt, kan jij helpen want jij hebt de oplossing!

Dit is nu eenmaal de kracht van communicatie: als jij de klant kunt vertellen wat jij gelooft, wat jou uniek maakt en voor wie jij het verschil maakt, EN als ze daarbij nog eens gehoord worden… dan kiezen de klanten zowiezo voor jou!